År 4 veckobrev v.39 Läsår 21/22

Hej alla föräldrar och elever!
Denna vecka har gått fort och vi inser att det snart är studiedagar. Vi vill passa på att påminna om att eleverna tar med regnkläder alt. skaljacka som står emot regn eller paraply. Eleverna är ute på alla raster. Bifogat i detta veckobrev finns också powerpoint från föräldramötet.
Från
vecka 40 kommer
det finnas möjlighet för de elever som önskar att få hjälp efter skoldagens
slut. Måndagar 14:50-15:50.
Där kan elev få hjälp med en läxa, inför ett prov, ett arbete som ska avslutas
och lämnas in eller om man varit mycket frånvarande. Studiehjälpen bestäms
mellan elevens mentor och vårdnadshavare. Ni
vårdnadshavare anmäler eleven genom att fylla i ett formulär som ni kommer få
en länk till, senast torsdag kl 18 :00 veckan innan som ni vill att ert
barn ska få extra hjälp i Studiestugan
Kom ihåg v.39
Måndag:
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag:
Fredag:
Viktiga datum:
Studiedagar 7-8 oktober
Höstlov v 44
Jullov 21/12- 7/
Denna vecka arbetar vi med:
NO-Kemi | Denna vecka kommer eleverna få fortsätta att träna på att genomföra systematiska undersökningar. Vi ska jämföra olika vita pulver och se vad som händer när vi blandar dem med vatten. Vi kommer också att sitta på olika säkerhetssymboler, tex brandfarligt, frätande osv. Vilka symboler vi arbetar med finns i Ke/BI/Fy classroom
|
SO | Vi fortsätter att forska om ett landskap och att läsa om Sveriges naturtillgångar (“Skogen”, “Skogsbruket”, “Odlingsbar mark”, “Vad odlar vi?”, “Malmen” och “Vart tar järnet vägen?”). Vi ser också sjunde avsnittet ur “Geografens testamente”. |
SVENSKA
| Vi har nu avslutat Läsförståelse och “Den Magiska kappan”.  Vi kommer nu att arbeta kring ordklasser där vi lär oss mer om substantiv, adjektiv, verb, personliga pronomen samt tidsord. Vi tittar även på serien “Grammatikbolaget”.   |
MATEMATIK
| Ett geometri tema kommer att startas upp denna vecka. Vi börjar att repetera de geometriska formerna för att sedan lära oss om längdenheter och omkrets. Elevplanering och bedömningsmatris kommer under veckan i matematik classroom. Eleverna får en egen planering som de kommer att jobba med i matematiken. ( Även den ligger i classrooom,men också i varje elevs matematik mapp) Planeringen är indelad i 3 olika nivåer så att alla elever kan arbeta efter deras förutsättningar. Eleverna kommer tillsammans med mig välja vilken nivå de ska jobba på. Temat beräknas avslutas v 41
|
TEKNIK | Vi undersöker våra papper och svarar på frågor om papperstillverkning samt hur den har förändrats över tid. Är du sjuk ligger uppgiften i teknik classroom.
|
ENGELSKA
| Vi fortsätter med kapitel 4( Party time) som handlar om klädesplagg, färger och hur eleverna kan beskriva vad de har på sig vid plural samt singular. Vi kommer att sjunga the color song.
|
IDROTT |
|
BILD
| Vi fortsätter att designa vår egna mobiltelefon. Därefter presenterar vi våra verk för varandra. 
|
petra.gardqvist@norrkoping.se
maria2.bergstrom@norrkoping.se
jakob.friedrichsen@norrkoping.se
helena.linden@norrkoping.se
ranya.alshekhjneid@norrkoping.se
jerry.witkowski@norrkoping.se
Trevlig helg Petra, Maria, Ranya, Helena och Jakob
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar