Hej!
Elevers telefoner
En ny regler som skolan har från och med nästa vecka är att elevernas telefon inte får användas på skolgården. När eleven går in på skolans område så måste telefonen ligga i fickan eller väskan och sedan vid lektionens start lämnas in. Hjälp oss gärna att prata med era barn om detta. Tack!
Föräldramöte
Onsdag den 4/10 kl. 17.30 Samling i matsalen. Rektorerna börjar med lite information och sedan fortsätter vi. Om någon har några frågor som ni vill att vi tar upp får ni gärna mejla dem i förväg till Pia, Jakob eller Sara. Tack!
Studiedagar
5-6/10 är eleverna lediga från skolan.
Läsroboten:
På onsdag får vi besök från Linköpings universitet av teamet som ska utveckla läsroboten. På det första mötet ska de tillsammans med eleverna diskutera hur roboten skulle kunna se ut och vad den skulle kunna användas till.
BIblioteksböcker
Alla som har en bok hemma som ska tillbaka till biblioteket ska ta med den så fort de kan nästa vecka. Gärna på måndag!
Bild: |
|
Engelska: Den här veckan har vi tränat på hur man ska tänka när man översätter mellan engelska och svenska. Vi har också pratat om skillnaderna mellan språken och hur fel det kan bli när man direktöversätter. | 
|
Idrott & hälsa: V
V.40. Inomhus. Månd.Hinderbana.
| Idrottskläder för inomhusbruk. |
Matematik: Den här veckan har vi jobbat med Tangram och det var ett stort engagemang med att pussla med geometriska former. Du förväntas kunna  att namnge, konstruera och beskriva geometriska objekt  jämföra, uppskatta och mäta längd  omvandla längdenheter  mäta och beräkna omkrets  parallellogram, romb, parallelltrapets, kvadrat, rektangel, omkrets, triangel, cirkel
| 
|
Musik: Eleverna kommer att få fundera ut en artist eller grupp som de vill fördjupa sig mer i. Vart kommer artisten/gruppen från? När var de mest populära, vad för musikstil är de osv. Tanken är att de ska redovisa när arbetet är klart. Mvh // Veronica |
|
NO/teknik: Nästa vecka kommer fyrorna att få redovisa sitt djur. Faktatexten finns i biologirummet och den ska vara skriven i JAG-form. Be gärna ditt barn att läsa upp texten hemma. Värme, kyla och väder. Du förväntas kunna:  varför solen är viktig för livet på jorden  ge exempel på hur vi kan spara värme.  ge exempel på hur värme sprider sig  förklara hur vindar uppstår  veta vad som menas med väderprognos och ge exempel på hur man mäter väder.
| 
|
Slöjd: trä- och metallslöjd I trä- och metallslöjd har eleverna lärt sig om hur repslagning går till. Eleverna arbetar med att slå egna rep för att göra ett eget hopprep.
|
|
Svenska: Läsning: Vi läser fortfarande läslistor och parläser olika texter i boken ZickZack. Vi arbetar med läsförståelse i boken “Läsning pågår”. Denna vecka har eleverna arbetat i par. Skriva: Vi avslutar återberättande texter och börjar med SAGOR efter studiedagarna. Efter helgen kommer alla att ha fått en bedömning på sin återberättande text om Mela. | 
|
SO: Geografi: Sverige Eleverna kommer att få välja ett landskap och göra en egen Google presentation.
Samhällskunskap: Arbetar med nyheter | 
|
Vi önskar er en trevlig helg!
Team 6: Jakob, Jerry, Love, Pia, Sara och Åsa
V. 40 | | 4A | 4B |
Måndag | 8.10–14.40
| Idrott och hälsa inomhus Ta med din bok! | Idrott och Hälsa inomhus Ta med din bok! |
Tisdag | 8.10 -14.00
|
|
|
Onsdag | 8:10-14.40
| Idrott & Hälsa inomhus
| Idrott & Hälsa inomhus |
Torsdag | A: 8.10-14.25 B: 8.10-14.20
| STUDIEDAG
| STUDIEDAG |
Fredag | A. 8.10-14.00 B. 8.10-14.15 | STUDIEDAG
| STUDIEDAG |
Våra kontaktuppgifter:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar