Hej!
Ni som har tillgång till mycket frukt hemma i trädgården får gärna ta med en påse till barnen i skolan.
Mela torsdag den 14 september
′Vi samlas som vanligt kl.8.10 och de som har beställt pastasallad får maten i klassrummet. Därefter åker vi buss kl 8.30 till Äventyrsbanan som ligger norr om Åby. Vi kommer att vandra in till Mela ca 2 km. På Mela kommer fyrorna vara vid övre Glottern och de kommer att vara indelade i grupper och genomföra olika aktiviteter kring samarbete och friluftsliv. Det är inte tillåtet att bada den här dagen. Om ni har beställt skollunch behöver ditt barn ha med sig matlåda och bestick.
Du behöver en ryggsäck med:
Oömma kläder och sköna skor, eventuellt gummistövlar och regnkläder
Liten fika /smörgås mm
Lunch, om du har valt att ta med egen samt egna bestick
Dricka, ta med mycket att dricka, man kan inte fylla på vatten.
Sittunderlag
Mobil är endast tillåtet att använda till fotografering
På måndag kommer skjutslistan med vilka barn som åker i vilka bilar, så att det blir så smidigt som möjligt
Vägbeskrivning till Äventyrsbanan vid Glottern.
Följ väg 55 mot Katrineholm. Efter Åby går vägen uppför en backe, mitt uppe på backen finns en väg in till höger. Det står Äventyrsbana 3 km.
Sväng in där och följ vägen. Vi står vid en vändplan strax innan äventyrsbanan strax före kl. 14.00.
Armbandsur
Ni får gärna påminna och se till så att ditt barn använder en egen klocka på armen i skolan. Det är viktigt att komma i tid till lektionerna och vi har olika rasttider.
Uppgifter på hemstudiedagarna:
Många har inte lämnat in uppgifter från hemstudiedagarna. Hör gärna med era barn och låt dem visa Google Classroom.
Arkeologi
Den 13 september kommer representanter från Östergötlands museum för att informera om utgrävningar som sker i Eneby. År 4 kommer få möjlighet att vara med i detta projekt och vi tror att det blir väldigt spännande!
Projekt Läsrobot: Vi påminner igen om att era barn har med sig ett brev som berättar mera om projektet. Deltagande i projektet är helt valfritt. Om ert barn ska vara med så behöver vi få tillbaka en ifylld blankett så snart som möjligt.
Inneskor och mugg: Vi påminner om att barnen ska använda inneskor och att de behöver en mugg i skolan.
Föräldramöte
4/10
Studiestugan måndagar kl. 14:40-15:30 med start v. 37
Där kan eleven få hjälp med en läxa, öva inför en bedömning, ett arbete som ska avslutas och lämnas in eller om man varit mycket frånvarande. Ni vårdnadshavare anmäler eleven genom att maila till mentor och george.tawil@norrkoping.se senast på fredagen innan kl 23:00
Bild: |
|
Engelska: Den här veckan har vi läst och lyssnat på en text om en födelsedagsfest. Vi har även tränat på pluraländelser och på vad olika klädesplagg heter på engelska. Nästa vecka blir det fokus på hörövningar. |
|
Idrott & hälsa: V.37. Månd.Skoljoggen. Bra med vattenflaska. Ons. utomhus | Idrottskläder för utomhusbruk, skor och handduk medtages |
Matematik: Nästa vecka kommer vi att genomföra “Förstå och använda tal". Detta test gör alla kommunala skolor i Norrköping. Vecka 38 kommer vi att ha första bedömningen i taluppfattning. Eleverna får ett repetitionshäfte att träna hemma. Vi arbetar med taluppfattning och problemlösning: Du förväntas kunna positionssystemet inom talområdet 0-10000 additions- och subtraktionstabellerna storleksordna tal olika problemlösningsmetoder (att rita, att pröva samt olika mönster)
|
|
Musik: Just nu så ska vi lära oss psalmen (Du vet väl om att du är värdefull) då jag tycker alla behöver påminnas om att vi alla är värdefulla och det går ju in i ämnet värdegrund som många klasser har eller har haft som ämne. Eleverna kommer att få fundera ut en artist eller grupp som de vill fördjupa sig mer i. Vart kommer artisten/gruppen från? När var de mest populära, vad för musikstil är de osv. Tanken är att de ska redovisa när arbetet är klart. Mvh // Veronica |
|
NO/teknik: Biologi: Skogen Lärandemål:Du ska -veta vad som menas med lövskog, barrskog och blandskog -kunna berätta hur löv och döda djur bryts ner -känna till namnen på några träd, bär och svampar -kunna ge exempel på näringskedjor i skogen -veta vad som menas med bytesdjur -veta vad vi använder skogen till och hur det påverkar den -kunna förklara hur papper tillverkas och återvinns. |
|
Slöjd: trä- och metallslöjd
|
|
Svenska: Läsning: Vi läser läslistor och böcker och arbetar med läsförståelse i boken “Läsning pågår”. Skriva: Vi arbetar med återberättande texter |
|
SO: Geografi: Sverige MÅL Kunna namn och läge på geografiska objekt i Sverige. Kunna ett urval av hav, sjöar, floder, berg och städer mm. Kunna några utmärkande drag för natur och kulturlandskap i Sverige.
Samhällskunskap: Arbetar med nyheter |
|
Vi önskar er en trevlig helg!
Team 6: Jakob, Jerry, Love, Pia, Sara och Åsa
V. 37 | |
| 4A | 4B |
Måndag | 8.10–14.40
|
| Idrott & hälsa
| Idrott & hälsa |
Tisdag | 8.10 -14.00
|
|
|
|
Onsdag | 8:10-14.40
|
| Idrott & Hälsa | Idrott & Hälsa |
Torsdag | A: 8.10- B: 8.10-
|
| MELA sluttid 14:00 | MELA sluttid 14:00 |
Fredag | A. 8.10-14.00 B. 8.10-14.15 |
|
|
|
Våra kontaktuppgifter:
Eva Psilla( lärare musik) | eva.psilla@norrkoping.se |
Jakob Friedrichsen (lärare, eng, mentor) | jakob.friedrichsen@norrkoping.se 072-2543708 |
Jerry Witkowski (lärare Idrott Hälsa) | jerry.witkowski@norrkoping.se |
Pia Collin (lärare, no, tk, mentor) | pia.ericsoncollin@norrkoping.se
|
Sara MIld-Åkesson (lärare sv, so, mentor) | sara.mild-akesson@norrkoping.se |
Love (lärare i trä och metallslöjd) |
|
Åsa Ahlqvist (lärare i textilslöjd) |
|
Marie Rapp (lärare i bild/elevens val) |
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar