Hej!

Idrottens dag 29/9
Nästa vecka på fredagen den 29/9 ordnar skolan “Idrottens dag”. Det innebär att eleverna ska komma ombytta till idrottskläder på morgonen, och de får gärna ta med sig en vattenflaska och frukt. Alla elever kommer att få prova på olika sorters idrotter under förmiddagen som t.ex. pingis, fotboll och innebandy. Eleverna får duscha i skolan men det går lika bra att duscha hemma när dagen är slut. Vi börjar och slutar som vanligt.
Datorer:
Tänk på att elevdatorn ska vara laddad på morgonen!
Föräldramöte
4/10 kl. 17.30 Samling i matsalen.
Studiedagar
5-6/10 är eleverna lediga från skolan.
Bild: |
|
Engelska: Den här veckan har vi tränat på vad olika djur heter på engelska. Vi har också börjat på ett nytt kapitel i textboken. | 
|
Idrott & hälsa: V.39. Månd. Catch the flag. Ons. Landet alt.Postmästaren (friluftslivslekar) OBS! V.39 är sista veckan utomhus. V.40 startar vi inomhus | Idrottskläder för utomhusbruk, skor och handduk medtages |
Matematik: Eleverna har verkligen gjort sitt bästa med bedömningen med Taluppfattning. Nästa vecka börjar vi med Geometri. Du förväntas kunna  att namnge, konstruera och beskriva geometriska objekt  jämföra, uppskatta och mäta längd  omvandla längdenheter  mäta och beräkna omkrets  parallellogram, romb, parallelltrapets, kvadrat, rektangel, omkrets, triangel, cirkel
| 
|
Musik: Eleverna kommer att få fundera ut en artist eller grupp som de vill fördjupa sig mer i. Vart kommer artisten/gruppen från? När var de mest populära, vad för musikstil är de osv. Tanken är att de ska redovisa när arbetet är klart. Mvh // Veronica |
|
NO/teknik: Nästa vecka kommer vi att börja arbeta med värme, kyla väder. Du förväntas kunna:  varför solen är viktig för livet på jorden  ge exempel på hur vi kan spara värme.  ge exempel på hur värme sprider sig  förklara hur vindar uppstår  veta vad som menas med väderprognos och ge exempel på hur man mäter väder.
Biologi: Nästa vecka ska du visa att kan 15 st biologibegrepp. De finns att träna på i Classroom hemstudierummet. |
 
|
Slöjd: trä- och metallslöjd I trä- och metallslöjd har eleverna lärt sig om hur repslagning går till. Eleverna arbetar med att slå egna rep för att göra ett eget hopprep.
|
|
Svenska: Läsning: Vi läser läslistor och böcker och arbetar med läsförståelse i boken “Läsning pågår”. Skriva: Vi arbetar med återberättande texter. Alla arbetar med att skriva en egen återberättande text om Mela. | 
|
SO: Geografi: Sverige MÅL Kunna namn och läge på geografiska objekt i Sverige. Kunna ett urval av hav, sjöar, floder, berg och städer mm. Kunna några utmärkande drag för natur och kulturlandskap i Sverige.
Samhällskunskap: Arbetar med nyheter | 
|
Vi önskar er en trevlig helg!
Team 6: Jakob, Jerry, Love, Pia, Sara och Åsa
V. 39 | |
| 4A | 4B |
Måndag | 8.10–14.40
|
| Idrott och hälsa
| Idrott och Hälsa |
Tisdag | 8.10 -14.00
|
|
|
|
Onsdag | 8:10-14.40
|
| Idrott & Hälsa | Idrott & Hälsa |
Torsdag | A: 8.10-14.25 B: 8.10-14.20
|
| Biologi begrepp bedömning
| Biologi begrepp bedömning |
Fredag | A. 8.10-14.00 B. 8.10-14.15 |
| Idrottens dag förmiddag
| Idrottens dag förmiddag |
Våra kontaktuppgifter:
Eva Psilla( lärare musik) | eva.psilla@norrkoping.se |
Jakob Friedrichsen (lärare, eng, mentor) | jakob.friedrichsen@norrkoping.se 072-2543708 |
Jerry Witkowski (lärare Idrott Hälsa) | jerry.witkowski@norrkoping.se |
Pia Collin (lärare, no, tk, mentor) | pia.ericsoncollin@norrkoping.se
|
Sara MIld-Åkesson (lärare sv, so, mentor) | sara.mild-akesson@norrkoping.se |
Love (lärare i trä och metallslöjd) |
|
Åsa Ahlqvist (lärare i textilslöjd) |
|
Marie Rapp (lärare i bild/elevens val) |
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar